Chwilówki – w jaki sposób i gdzie skorzystać z oferty?

Branża chwilówek pomimo wprowadzonej ustawy antylichwiarskiej ma się znakomicie. Ograniczenie kosztów pożyczek sprawiło, że stać na nie coraz większą ilość klientów. Same firmy pożyczkowe bardzo szybko rozwijają swoje usługi, by do klientów dotrzeć szybciej i zaproponować tańsze produkty kredytowe. Spójrzmy więc, jakie kanały dostępowe są obecnie najpopularniejsze.

Internet

Rozwój technologii sprawił, że olbrzymią część procesów związanych z udzielaniem pożyczek można było zautomatyzować. Dlatego to właśnie internet jest najprężniej rozwijającym się kanałem dostępowym do oferty firm pozabankowych. Strony internetowe umożliwiają samodzielną rejestrację klienta, a wprowadzane przez niego dane mogą być w wielu przypadkach automatycznie analizowane. Dzięki integracji baz danych z BIK czy biurami informacji gospodarczej, firmy pożyczkowe mogą często w ciągu kilku chwil przekazać klientowi decyzję. Co ważne, bardzo dużym ułatwieniem dla pożyczkobiorców stały się specjalne “suwaki pożyczkowe” ? pozwalają one na samodzielne wybieranie kwoty pożyczki oraz okresu spłaty, dzięki czemu automatycznie wskazywany jest koszt pożyczki. Internet sprawił, że koszty te stały się nieco niższe, a klienci mogą składać wnioski o chwilówki codziennie, przez całą dobę i właściwie z każdego miejsca na Ziemi. Najlepiej szukać ofert chwilówek online na portalu gdzie jest ich aktualny ranking, np. Chwilowki.pl

Biura kredytowe

Obok internetu, olbrzymią częścią sprzedażową chwilówek są biura kredytowe. Zlokalizowane są one na ulicach większości polskich miast, a dostępność do usług pośredników jest dobra. Ich klientami są najczęściej osoby które nie mają czasu na samodzielne składanie wniosków kredytowych lub chcą uniknąć męczących pytań bankowca. Co ciekawe, w biurach kredytowych często pojawiają się osoby młode, poniżej 30 roku życia oraz starsze ? seniorzy wkraczający w wiek emerytalny, nie zawsze radzący sobie z obsługą smartfona czy komputera. Biura kredytowe często posiadają w ofercie pożyczki wielu firm, dzięki czemu doświadczony doradca klienta jest w stanie szybko wybrać najkorzystniejsze dla klienta produkty finansowe. Wybierając pośrednika warto zwrócić uwagę na jego renomę i to, czy jest w stanie w sposób uczciwy i rzetelny przedstawić wszystkie informacje o produktach finansowych. Nie zdziwmy się, jeśli taka osoba odmówi nam złożenia wniosku o chwilówkę ? może ona nie być najlepszym rozwiązaniem, a tańszą opcją może być inna wskazana przez doradcę. Na przykład pożyczka ratalna. Dobry pośrednik finansowy będzie potrzebował nieco więcej informacji niż system internetowy, ale to może rozwiązać inne problemy klientów. Może zamiast kolejnej chwilówki która spowoduje większe problemy lepiej skonsolidować zobowiązania?

Aplikacje na smartfony

Wspomniany wcześniej rozwój internetu w połączeniu z coraz szerszą dostępnością smartfonów spowodował, że firmy pożyczkowe zaczęły przygotowywać aplikacje umożliwiające złożenie wniosku o pożyczkę bezpośrednio ze smartfona. Wiąże się to z reguły z koniecznością zarejestrowania i zweryfikowania danych, później uzyskanie pożyczki jest już o wiele łatwiejsze ? czasem wystarczy dosłownie kilka kliknięć. Taka oferta może być szczególnie korzystna dla osób intensywnie korzystających z nowych technologii, a jednocześnie wybierających pożyczki pozabankowe jako sposób na finansowanie chwilowych wydatków.

Infolinia

Duże firmy pożyczkowe umożliwiają również złożenie wniosku kredytowego za pośrednictwem telefonu. Zawarcie umowy wiązać się może z koniecznością podpisania umowy ramowej, którą z kolei dostarczy kurier. Procedura wnioskowania jest z reguły identyczna jak w pozostałych kanałach dostępowych, lecz rozmowa z żywym człowiekiem po drugiej stronie telefonu to wciąż dla wielu osób najlepszy sposób na uzyskanie informacji o pożyczce.

Mobilny doradca klienta

Część firm pożyczkowych zdecydowała, że bezpośrednia obsługa klienta jest jedną z większych wartości. Gdy pracownik pożyczkodawcy osobiście przygotowuje dokumenty we współpracy z klientem, może go lepiej poznać i jednocześnie doradzić. Dostosowanie się do terminu i miejsca spotkania dla wieku osób również będzie sporą zaletą. Cenią to szczególnie emeryci, którzy ? nie ukrywajmy ? czasem lubią sobie po prostu porozmawiać z doradcą by wyjaśnić wszystkie wątpliwości. Obsługa domowa jest z reguły kosztowniejsza dla klienta, ale daje też lepszy poziom obsługi. Niektórzy pożyczkodawcy oferują wręcz możliwość cotygodniowej spłaty pożyczki mobilnemu doradcy ? dzięki temu klient ma lepsze informacje o zadłużeniu i łatwiej spłaca niewielkie raty, a pożyczkodawca korzysta dzięki lepszej znajomości pożyczkobiorcy i systematycznym kontaktom doradcy z klientem. Taka współpraca może budować wspaniałe relacje, jeśli obie strony podchodzą do niej uczciwie.

Agregatory ofert pożyczkowych

W internecie skorzystać możemy nie tylko ze stron poszczególnych firm pożyczkowych, ale i ze specjalnych agregatorów danych, które pozwalają na wybór najatrakcyjniejszej oferty spośród wielu produktów pożyczkowych. Najczęściej przyjmują one formę specjalnych rankingów czy tabel, gdzie wskazywane są warunki udzielania pożyczek przez wybranych pożyczkodawców. Znaleźć tam możemy na przykład informacje o kwotach pożyczek, wymaganych dokumentach, oprocentowaniu czy kosztach około-kredytowych. Agregatory czerpią zyski z prowizji wypłacanej im przez pożyczkodawców, dlatego dla klientów są najczęściej bezpłatne. Dla pożyczkobiorców mogą być bardzo przydatne przy wyborze najtańszych pożyczek, jakie aktualnie dostępne są na rynku. Co ważne, oferta agregatorów jest coraz większa i coraz lepiej analizują one pożyczki oferowane przez firmy niebankowe. Do sprawia, że z ich pomocy w najbliższych latach będzie korzystać coraz więcej osób.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz
Podaj imię