Home staging, czyli jak uatrakcyjnić sprzedawaną nieruchomość

Gdy chcemy sprzedać mieszkanie, ale jest ono tak zaniedbane, że szanse na zdobycie za nie korzystnej ceny są niewielkie, to dobrym pomysłem wydaje się skorzystanie z usług home stagingu. Dzięki tej usłudze nasze lokum będzie nie tylko wyglądać jak nowe, ale też szybciej znajdziemy na nie potencjalnych nabywców.

Mieszkanie jak nowe
Firmy zajmujące się home stagingem przygotowują sprzedawane mieszkania czy domy na wizytę osób zainteresowanych jego kupnem. W zakresie ich usług wchodzi również opracowanie oferty, która przyciągnie największą liczbę ewentualnych nabywców. Jest to zatem jedna z opcji na szybką sprzedaż nieruchomości i to w korzystnej dla nas cenie.
Ceny za usługi homestagingowe rozpoczynają się od 100 do 300 zł. za samą wycenę do nawet kilkunastu tysięcy złotych za „odświeżenie” lokalu. Na koszt tego składa się metraż nieruchomości i oczywiście skala prac. Może to być zatem zwykłe posprzątanie lokalu i wykonanie drobnych poprawek lub pełnowymiarowe odnowienie mieszkania wraz z stworzeniem atrakcyjnych zdjęć do ogłoszenia.

Wycena homestagera zazwyczaj uzmysławia, jak wiele braków ma nasza nieruchomość i co z perspektywy potencjalnego klienta może w niej odstraszać. Przystępując do realizacji standardowego zadania dana firma zaczyna najczęściej od uprzątnięcia lokalu. Przed wykonaniem fotografii z pomieszczeń znikają przedmioty osobiste domowników. Wnętrzne zostaje odświeżone za pomocą kilku prostych trików: odpowiedniego naświetlenia, dodania stylowych dodatków i ozdób. Ważna jest też kompozycja kolorystyczna wnętrza. Dobór odpowiednich barw ma wywołać u klienta pozytywne odczucia. Wszystko ma sprawiać wrażenie jakby było to miejsce gotowe do natychmiastowego zamieszkania, gdzie możemy się zrelaksować i spokojnie żyć. Lokal zostanie tak przygotowany, a zdjęcia tak wykonane, że mieszkanie będzie wyglądać jak nowe – nie jak z rynku wtórnego, ale pierwotnego.

Pomysł na biznes?
W ten sposób cena naszej nieruchomości naturalnie wzrośnie. O ile? Zazwyczaj jest to podniesienie jej wartości o kilka procent. Zwrócą się nam zatem poniesione koszty. Ponadto firmy homestagingowe posiadają dosyć elastyczną ofertę. Możemy się np. zdecydować na jedynie kilkuset złotową wycenę, dzięki której będziemy znali mocne i słabe strony naszego mieszkania, a także harmonogram i kosztorys prac, jakie trzeba wykonać, by sprzedawany lokal cieszył się jak największym wzięciem. Dopiero później przychodzi czas decyzji: czy chcemy korzystać z dalszych usług homestagerów, czy resztę wykonamy już sami. Z tej drugiej opcji warto skorzystać, gdy zmiany nie będą od nas wymagały jakiś prac budowlanych. Raport firmy homestagingowej dostarczy nam pełen zasób informacji od kolorów wazonów i dywanów po ustawienie mebli. Zdjęcia również możemy wykonać samodzielnie, choć jeśli nie mamy do tego specjalnego talentu , to warto skorzystać z usług profesjonalisty. Znów kilkaset złotych za usługi zawodowego fotografa powinny nam się zwrócić z wielokrotnością po sprzedaży nieruchomości.

Skorzystanie z usług home stagingu jest zatem prostym i stosunkowo niedrogim sposobem, by podbić cenę sprzedawanej nieruchomości. Jeśli natomiast czujemy się dobrze w dekorowaniu wnętrz, wiemy jak odświeżyć pomieszczenia tak, by sprawiały wrażenie nowości, to możemy nawet sami spróbować sił w tym biznesie. Zapotrzebowanie na usługi tego typu na polskim rynku od kilku lat rośnie i nic nie zapowiada, aby ten trend się odwrócił. Taki biznes może stanowić zarówno rodzaj samodzielnej działalności, jak i uzupełnienie oferty biura nieruchomości.

Autor: Jakub Wojas

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz
Podaj imię