Raport: Rynek doradztwa finansowego w Polsce 2012

Jak postrzegamy doradztwo finansowe? Czego oczekujemy od firm świadczących tego typu usługi? Czy w ogóle ufamy jeszcze instytucjom finansowym? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w pierwszym raporcie na temat rynku doradztwa finansowego w Polsce, przygotowanym wspólnie przez portal finansowy Bankier.pl oraz tygodnik -Wprost?.

Trudno dokładnie określić, ile podmiotów świadczących usługi doradztwa finansowego funkcjonuje na rynku. Wynika to przede wszystkim z jego rozproszenia i rozdrobnienia, a także z różnego nazewnictwa i interpretowania zawodu doradcy finansowego. Jednak portal Bankier.pl wspólnie z tygodnikiem -Wprost? postanowił ten rynek dokładnie zbadać. Z jednej strony po to, aby ustalić układ sił na nim panujący, a z drugiej po to, aby zbadać, jak klienci tych firm postrzegają usługę doradztwa i czy w ogóle są z niej zadowoleni.

– Doradcą finansowym może dziś być każdy. Jednak tylko firmy działające zgodnie z zasadami etycznymi, potrafiące wsłuchać się w to, co mówią klienci, a także potrafiące zbudować z klientami długoterminowe relacje odniosą na tym rynku sukces. Czas akwizytorów i niekompetentnych pośredników, na całe szczęście dobiegł końca – mówi Szymon Matuszyński, analityk Bankier.pl,  autor raportu.

Badanie jest pierwszym tego typu i przeprowadzonym na taką skalę przedsięwzięciem. Płynące z niego wnioski mogą okazać się przydatne przede wszystkim dla firm działających w tym segmencie usług finansowych, ale także dla samych klientów. Doradztwo finansowe to wciąż młoda, ale bardzo dynamicznie rozwijająca się branża. Jednak aby interesy klientów zawsze stały na pierwszym miejscu, konieczny jest ciągły rozwój firm doradztwa finansowego, stałe podnoszenie kompetencji doradców, a przede wszystkim postępowanie zgodnie z przyjętymi na tym rynku standardami i zasadami.

To zresztą było nadrzędnym celem badania. Chodziło przede wszystkim o określenie poziomu zadowolenia klientów ze współpracy z doradcami finansowymi, a także sprawdzenie, jakie standardy obsługi klienta panują w tych firmach. Przygotowany raport ma być zatem także pretekstem do dyskusji na temat jakości usług pośrednictwa i doradztwa finansowego w Polsce, sposobu wynagradzania doradców, a także ewentualnego wprowadzenia dla nich licencji.

Opracowanie powstało poprzez połączenie badań ankietowych przeprowadzonych wśród użytkowników i czytelników portali Bankier.pl oraz Wprost24 i wśród klientów firm zrzeszonych w Związku Firm Doradztwa Finansowego oraz w oparciu o ekspercką wiedzę analityków portalu Bankier.pl, którzy od ponad dziesięciu lat uważnie przyglądają się rynkowi usług i produktów finansowych w Polsce.

Zapraszamy do lektury raportu na stronie www.doradztwo2012.pl
Źródło: Bankier.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here